מה זה "משמר לאומי" ומה המטרה? | השר מסביר

אסתי פלד 5 Comment on מה זה "משמר לאומי" ומה המטרה? | השר מסביר

שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף הסביר בשיחה עם 'קול חי', מהו המשמר הלאומי שעתיד לקום ומה מטרתו. על הרפורמה: "היא תעבור – עם או בלי הידברות"

יצחק וסרלאוף צילום: יונתן סינדל/פלאש90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, שוחח הערב (רביעי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על המשמר הלאומי שעתיד לקום. "המשמר הלאומי ימנה כאלפיים לוחמי קבע ועוד אלפי מתנדבים. המתנדבים יהיו כוח עזר במצבי חירום".

על תפקידו של השר: "השר מתווה מדיניות, קובע יעדים. הם אלה שצריכים להוריד את זה לשטח. אנחנו רוצים שזה יהיה כפוף למשטרה אבל רוצים לוודא שתהיה תכנית טובה. אנחנו רוצים להחזיר את המשילות לרחובות ובן גביר הגיע למסקנה שהדרך היא משמר לאומי. הרעיון שהיה בקדנציה הקודמת נכשל. הם הצליחו לגייס רק 90 שוטרי קבע ו-300 מתנדבים".

וסרלאוף הסביר במה יהיה הארגון שונה מהמשטרה: "המשטרה עושה עוד הרבה דברים אחרים. אין מיקוד. הם עושים למשל גם פיקוח תעבורתי ופגיעות רעש. ברגע שיש כוח משימה שמוגדר רק לנושא ספציפי הדברים יעבדו אחרת. יכול להיות שזה יהיה כפוף למשמר הגבול".

לאחר מכן הוא התייחס לנושא הרפורמה המשפטית: "הרפורמה לא נקברה. יש דד-ליין להידברות. שאנשים לא יחשבו שהיא אינסופית. נעביר אותה בע"ה במושב הקיץ בכל מקרה. אם בהסכמה מה טוב ואם לא – לא. אי אפשר להיכנע לאלימות ובריונות. מקווים שהשיח יניב פירות".

על ההישגים של מפלגתו: "יש דברים שכבר הצלחנו לעשות כמו הכרה בתשעה יישובים ביו"ש ועוד הרבה דברים שאנחנו מתניעים. גם בחקיקה. דברים לוקחים זמן".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    לא יודע למה זה כל כך קשה להסביר ולמה צריך את כל השאלות הללו. בארה"ב יש את המשמר הלאומי National Guard, שהוא מעין צבא בפני עצמו, שזה כולל גם פיקוד העורף וגם משמר ששומר על ערים כשהמשטרה מאבדת שליטה בפני אלפי פורעים. צבא יודעת להילחם עם טנקים ומטוסים, משטרה יודעת לאכוף את החוק, המשמר הלאומי יודע להשליט סדר ברחוב. כמה קל כמה פשוט. כל הכבוד לבן גביר על הרעיון הפשוט הזה. כחרדי (חסידי) אני גם מצפה לראות המון חרדים מתנדבים בשורותיה כמו שאנחנו מתנדבים במד"א ובזק"א. לא מדובר פה בכור היתוך וכפיה על בחורי ישיבות.

  2. 4

    משטרה פרטית של עבריינים בחסות החוק מי אלו השרים העלובים האלו ביבי הפך את הממשלה לעדר של עבריינים ברשיון מי יתנדב למשטרה הזו לה פאמיליה ???

  3. 2

    הכל חרטא
    אפשר היה פשוט להקים עוד כוח במשטרה ושיהיה כפוף ישירות למפכ"ל.
    אנשים לא מטומטמים
    אני לא אתפלא אם זה ישמש נגד המחאה